Mașinile electrice sunt tot mai vândute în România: ce arată datele despre preferințele românilor

de: Andrei Tilimpea
12 05. 2022

Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile a finalizat raportul privind evoluția pieței de autoturisme noi din România.

Având la bază datele Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, raportul Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile arată că după primele patru luni din 2022 piața autoturismelor noi s-a majorat cu 36%, până la 37.031 unități.

În acest context, autoturismele electrificate  au înregistrat o creștere cu 131,1%, atingând o cotă de piață de 19,7%.

În același timp, APIA notează că „în primele patru luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creştere de 42,2% față de perioada similară din 2021, ajungând astfel la o pondere de 64,9%. Autoturismele echipate cu motoare diesel înregistrează o scădere de 20,7% față de primele patru luni din 2021 și dețin o cotă de 15,3% din total”.

Raportul asociației menționează și că autoturismele electrificate au ajuns să dețină o „cotă de piață de 19,7%, care depăşeşte cu 4,4% și 1.644 unităţi cota deţinută de motoarele diesel”.

Motoarele electrice sunt la mare căutare

Ca și în 2021, când, deși s-a înregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme în general cele „verzi” au performat, în 2022, achizițiile din această categorie au avut o creștere majoră comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creșterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+487,4%) şi a celor plug-in hybrid (+159,5%).

În primele patru luni din anul 2022, este de remarcat evoluția la vârful clasamentului unde primele cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 1.458 unități, model lansat în 2021, Tesla Model 3, 235 unități, cu o creștere de 25 ori față de aceeaşi perioadă a anului precedent, Hyundai Kona cu 171 de unități, în creștere cu 612,5%, Renault Zoe cu 106 unități, în creștere cu 194,4% și Volkswagen e-UP! cu 95 de unități, în scădere cu 4%.

În ceea ce privește autoturismele plug-in, Top 5 al modelelor este condus de Ford Kuga, cu 119 unități, urmat de Mercedes-Benz GLE cu 96 de unități, Hyundai Tucson cu 87 de unități, Mercedes-Benz GLC cu 79 de unități și Renault Captur cu 70 de unități.

Segmentul autoturismelor hibride fără încărcare din surse externe este dominat total de marca japoneză Toyota. Niponii au pe primul loc modelul Corolla, cu 617 unități, urmat pe locul doi de C-HR, cu 579 de unități, și pe trei de RAV4 cu 400 de unități.